Naši partneri:

1979 - 1986

1979-1986  Globálna regionalizácia

ROK 1979

MUSTANG III. generácie prichádza na novej platforme FOX, pochádzajúcej z koncernových modelov Mercury Zephyr a Ford Fairmont. Rázvor je zväčšený o 10,4 cm, čím sa získalo viac miesta pre cestujúcich a auto váži o 200 kg menej ako jeho predchodca. Auto má európsky vzhľad. Predný nárazník ma letecký polyuretánový nos, obdĺžnikové svetlomety, predná mriežka má štvorcové výrezy, sklonené čelné sklo a čistejšie línie. Pod kapotou sa veľa nezmenilo. Používa sa motor 2,3 L turbo, neskôr ho nahrádza 3,3 L VS. Taktiež je používaná V8-čka 5,0 L, ktorá neskôr poslúži ako dobrý základ pre vylaďovanie na väčší výkon.

Upravený MUSTANG 79 je oficiálny PACE CAR na 62. ročníku INDIANAPOLIS 500. Vyšiel z modelu Cobra. Jack Roush a jeho Roush Team Racing vybavili Pace Car motorom a dielami z MUSTANGU BOSS 302. MUSTANG Pace Car dominoval závodnému poľu v rokoch 1964, 1979 a 1994. Pace Car v roku 1979 viedol Jackie Stewart.
Ford-ova voľba platformy Fox bola správna a s počtom 369 936,- predaných vozidiel prekonal aj MUSTANG II. v roku 1974.
 

Mustang Hatchback 1979

Mustang Coupe 1979

Grille 1979

Mustang Ghia 1979

Mustang Cobra 1979

Mustang Pace Car 1979

Dobové fotky 1979

ROK 1980

MUSTANG má v roku 1980 zmenšenú spotrebu paliva a halogénové svetlomety. Zmeny nastali v pohonnej jednotke motor V8 5,0 L nahrádza V8 4,2 L. V ponuke sú aj výbavy Ghia a Cobra.

Prezident Ford-u Donald Peterson zakladá oddelenie SVO - Special Vehicle Operations, ktoré slúži k vývoju a zavádzaniu nových technológií ako odpoveď na rastúci dovoz zahraničných hlavne japonských automobilov. Rok 1980 je s predajom 271 322,- vozidiel, postavených na platforme FOX, ďalším úspešným rokom pre Mustang.

Pre model Cobra je typický Hood Scoops na prednej kapote.

Mustang Cobra 1980

Dobové foto 1980

ROK 1981

Rok 1981 znamená nové emisné normy, čo má za následok odstránenie turba z motora 2,3 L a motor V8 4,2 L má len 120 HP. Prišla päťstupňová manuálna prevodovka s rýchlobehom, lepšia zadná náprava, elektrické okná atď. Naďalej sú v ponuke modely Ghia a Cobra.

ROK 1982

V tomto roku Ford priviedol späť Mustang GT s 5,0 l motorom a výkonom 157 HP. Vyrába sa iba v prevedení Hatchback. Mustang má vylepšené sanie a výfukový systém a je jedným z najlepšie zrýchľujúcim áut na 60 míl z americkej produkcie tej doby. MUSTANGY dostávajú európske označenie L, GL a GLX, ktoré nahrádza predchádzajúce označenie GHIA. Od tohto roku sú bloky motorov striekané na šedo.

Mustang GT 1982

Dobové foto 1982

ROK 1983

Tento rok je v znamení návratu kabrioletu, ktorý bol preč 9 rokov. Vyrábali sa len vo výbave GLX. Nos Mustang-u je jemnejší a ostrejší, zadné svetlá sú prepracované. GT-čko dostalo čierne pruhy na boky, hmlové svetlá a pod. V tomto roku sa Ford znak dostáva na prednú masku a zadný kufor. Do výroby prišiel po prvý krát motor do tvaru písmena "V" V6 3,8 L, ktorý nahrádza radový 6 valec 3,3 L.

Mustang Hatchback 1983

Mustang Convertible 1983

Verzia GT s motorom V8 5,0 L má 175 HP a z 0 na 60 míl zvládne pod 7 sekúnd.

Mustang GT 1983

MUSTANG 1983 bol tak obdivovaný, že California Highway Patrol zakúpila 400 kusov Mustangov, ktoré boli používané na rýchlostné prenasledovanie.

Mustang California Highway Patrol

ROK 1984

MUSTANG SVO - Special Vehicle Operations department = oddelenie pre zavádzanie nových technológii, robí svoj debutový model. Presne 20 rokov po zavedení Mustang-u do výroby. SVO sa ľahko odlišuje od svojich Fox predchodcov, tvarom prednej masky, menším nosom, halogénovými svetlometmi, zmenenou prednou kapotou a pod. Vo vnútri je SVO extrémne dobrý, zahrnuje sedadlá Recaro, Hurst Shifter, kožený volant, 140 MPH na tachometri, otáčkomer ciachovaný do 8 000 ot/min. a vrátil sa turbo motor.

SVO je podľa časopisu Road Track najlepším autom pre vodičov nadšencov, aké americký priemysel vyrába. Svojou vysokou cenou 15 585,- USD bolo však mimo dosah mnohých spotrebiteľov.

Mustang SVO 1984

Pri príležitosti 20. výročia bol vyrobený model 1984 1 GT-350.

Mustang GT-350 1984

ROK 1985

MUSTANG dostal čistejší predný výraz. Predné svetlá boli zapustené a stredná časť bola zmenená z mriežky na jeden nasávací otvor. Zadné svetlá sú skoro na plnú šírku vozu, len v strede je miesto pre ŠPZ.

Grille 1985

Mustang GT Convertible 1985

Mustang Twister II. 1985

ROK 1986

MUSTANG v tomto ukončil výrobu modelu SVO modelu s 4valcovým turbo motorom. Do výroby prichádza sekvenčné elektronické vstrekovanie paliva, ktoré je zavedené na 5,0 L HO V8 a tretie brzdové svetlo. V roku 1986 bolo vyrobených 224 410,- kusov Mustang-ov. To je najviac od roku 1979.

Mustang GT 1986

Mustang Dobové 1986

 

E-shop Košík a objednávka

Novinky

Najbližšie výjazdy:

  • 13.12.2017 - stretnutie na Vianočných trhoch
  • 10.1.2018 - Pizza stretnutie v reštaurácii „U DEDA„ o 18:00 hod. BA Ružinov, SK
  • 7.2.2018 - Pizza stretnutie v reštaurácii „U DEDA„ o 18:00 hod. BA Ružinov, SK

Newsletter

    FUNHOUSE Rock Division ALLIANZ Power monsterenergy Rádio Express Veterán.sk gt40