Naši partneri:

2010 - 2013

MUSTANG 2010 - 2014

Po štyroch rokoch výroby sa Ford rozhodol omladiť svoj novodobý muscle-car Mustang a vliať mu do žíl viac energie pre boj s večnými rivalmi Chevrolet Camaro a Dodge Challenger. Zmeny sú len nenápadné, pod kapotu však pribudlo väčšie stádo koní. Karoséria dostala pevnejšiu štruktúru a väčšie deformačné zóny, čo spolu s prepracovanou aktívnou bezpečnosťou zabezpečí viac ochrany pre posádku. Lepšia bezpečnostná a komfortná výbava pridala novému Mustangu zanedbateľných 10 kg hmotnosti. Na prvý pohľad sú zmeny na karosérii prepracovaného Mustangu takmer na neidentifikova­teľné. Skutočnosť je však taká, že upravený bol takmer každý panel karosérie. Najbadateľnejšou zmenou sú nové predné svetlomety a ostrejšie hrany na prednom nárazníku a motorovej kapote.

V6 2010


GT 2010

SHELBY GT500 2010

SHELBY GT350 2010

Až do roku 2010 Ford Mustang poháňal benzínový motor 4.0 V6 (154 kW/210 k) alebo osemvalec s objemom 4,6 litra a výkonom 232 kW (315 k). V spomínanom roku 2010 obidva agregáty vystrieda nová generácia benzínových motorov s vyšším výkonom, nižšou spotrebou a menšími emisiami.


Modelový rok 2011 sa pre Mustang ponesie v znamení inovácií. Čerstvým vánkom v palete motorizácií je nový 3.7L šesťvalec, ktorý v ponuke nahradí zastaralý V6 o objeme 4.0L. Celohliníkový šesťvalec je vďaka použitým technológiám malou revolúciou pod kapotou Mustangu. Dvadsaťštyriventilový Duratec dostal rozvod DOHC a nezávislé premenlivé časovanie ventilov Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Motor disponuje výkonom 305 k a krútiacim momentom 380 Nm, čo je o 95 k a 55 Nm viac.

Nový je aj vidlicový osemválec päťlitrového objemu využíva rozvodu DOHC, teda dvoch vačkových hriadeľov v hlave valcov. Tie disponujú variabilným časovaním sacích a výfukových ventilov Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Nová pohonná jednotka váži 195 kg a pri kompresnom pomere 11:1 dosahuje najvyšší výkon 307 kW a točiví  moment 528 Nm. Údaje o otáčkach Ford tají, červené pole otáčkomeru začína na 7000 min-1. Zmienené zníženie spotreby je reprezentované hodnotami 9,8 l/100 km v diaľničnom režime 14,7 l/100 km v meste v prípade verzie s priamo razenou šesťstupňovou prevodovkou. Pre samočinnou skriňu sa rovnakým počtom rýchlostných stupňov sú udávané ešte nižšie: 9,4 l/100 km na diaľnici a 13,8 l/100 km v meste , samozrejme podľa metodiky EPA. Na výber je šesťstupňový automat alebo manuál s rovnakým počtom prevodov. Obe prevodovky je možné kombinovať s diferenciálom s obmedzenou svornosťou, upraveným podvozkom a riadením. Ruka v ruke s inováciami klesla aj spotreba, ktorá sa s novým motorom pohybuje na úrovni 13 l/100 km v mestskom cykle a 8 l/100 km na diaľnici.  Mustang GT pre modelový rok 2011 nebude mať iba nový motor, ale také optimalizovaný posilňovač riadenia EPAS (Electric Power Assist Steering). Zmenené je i odpružení zadní nápravy, kde našiel miesto tuhší stabilizátor. Brzdy dostanú nové kotúče s vnútorným chladením o priemere 292 mm vpredu a 300 mm vzadu. Za príplatok sú k dispozícii aj z verzie Shelby GT500, ktoré nesú brzdy zo značku Brembo, a to v kombinácii s letnými pneumatikami Pirelli na dvadsaťpalcových kolesách. Predné kotúče majú v tomto prípade priemer 356 mm.

MUSTANG 2013

Priblíženie zmien pre modelový rok 2013 bude malou rekapituláciou toho, čo sa v súčasnosti ukrýva pod značkou Mustang. Portfólio Fordu Mustang piatej generácie zahŕňa štyri modely: Mustang V6, Mustang GT, Mustang Boss 302 a Shelby GT500. To všetko dupľujú otvorené verzie Convertible.

V6 2013

GT 2013

Technika základného šesťvalca zostáva so starými parametrami. Z objemu 3,7 litra produkuje 227 kW (309 k) a krútiaci moment 380 Nm. K tomu mu dopomáha variabilné časovanie sacích a výfukových ventilov (Ti-VCT). Rovnakou technikou disponuje aj osemvalec 5.0 V8 vo verzii GT. Tu však došlo k nepatrnému nárastu výkonu z 300 kW (408 k) na 313 kW (426 k). Štandardom pre obe verzie je 6-stupňový manuál alternatívne nahradený 6-stupňovým automatom.

Retuše karosérie sú decentného charakteru, no aj napriek tomu zahŕňajú veľkú časť predných a zadných partií. Nová je maska chladiča, hlavné svetlomety, nárazník aj predný spojler. Novinkou sú LED-ky v zadných svetlách, medzi ktorými je nový, na čierno lakovaný, panel. Pribudli nové odtiene karosérie (Deep Impact Blue a Gotta Have It Green) a dizajn 17-, 18- a 19-palcových kolies.

Medzistupňom medzi základnými verziami a špičkovým modelom Shelby stojí Boss 302 s akcentom na pôvodný víťazný voz zo šampionátu Trans Am 1970. Najsilnejší atmosférický osemvalec s objemom 5,0 litra disponuje nezmeneným výkonom 331 kW (450 k) a krútiacim momentom 515 Nm. Páruje sa výhradne so 6-stupňovou manuálnou skriňou so skrátenými prevodmi a samosvorným diferenciálom. Za príplatok Ford nainštaluje Torsen so zvýšenou svornosťou.

BOSS 302 2013

Štandardom je sada 19-palcových kolies s pneumatikami Pirelli PZero 255/40 R19 vpredu a 285/35 R19 vzadu. Brzdenie obsluhujú disky s priemerom 355 mm vpredu a 300 mm vzadu.

MUSTANG GT500 2011 - 2014

Ford Mustang Shelby GT500 pre modelový rok 2011 pod kapotou zamestnával hliníkový 5,4 litrový motor V8, ktorý produkuje výkon 550 koní a 691 Nm krútiaceho momentu. Oproti verzii z roku 2010 narástol súčasnej verzii výkon o 10 koní. Nová pohonná jednotka je oproti svojej predchodkyni o 46 kg ľahšia, prináša lepší pomer výkonu a hmotnosti, má nižšiu spotrebu paliva, automobil má vďaka novému motoru lepšie zrýchlenie a lepšiu ovládateľnosť.

GT500 zvládne šprint na 100 km/h za 4,1 sekundy. Automobil zvládne prejsť štvrť míle (400 metrov) za 12,4 sekundy. So zvýšeným
výkonom by nový Mustang mohol zrýchlenie na 100 km/h zvládnuť za niečo okolo 3 sekúnd a štvrť míle za 12 sekúnd. Najvyššia rýchlosť vozidla by sa mala pohybovať nad hranicou 306  km/h. To už je naozaj rýchly koník. Exteriérové zmeny automobilu zahŕňajú pridanie technológie LED do predných aj zadných svetiel. Na záver môžeme povedať, že Ford si pre svojich zákazníkov pripravil poriadne divoké auto. Medzi kľúčové rozdiely od štandardného Mustangu patria nastaviteľné tlmiče a znížený podvozok.

Američania sa nad európskym trendom downsizingu ironicky pousmiali a objem celohliníkového osemvalca pre rok 2013 prehĺbili z 5,4 na 5,8 litra. Modifikáciou prešiel praktický každý komponent vrátane hlavy motora, vačiek, kompresora, chladiaceho systému a spojky. Nárast výkonu oproti predchodcovi je ohromný – tento reaktor je schopný vyprodukovať 485 kW (659 koní) a krútiaci moment 813 Nm, čo je o 75 kW (102 k) a 123 Nm viac oproti modelovému ročníku 2012. Zrýchlenie z 0-100 km/h síce automobilka neuviedla, bez problémov by však mal pokoriť hranicu 200 mph (322 km/h). Sila motora prúdi na zadné kolesá skrz 6-stupňový manuál, voliteľne doplnený samosvorným diferenciálom Torsen. Na zadnej náprave majú kolesá priemer 20 palcov, na prednej 19 palcov. Autá opúšťajúce výrobnú linku obúvajú pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G2.

E-shop Košík a objednávka

Novinky

Najbližšie výjazdy:

  • 13.12.2017 - stretnutie na Vianočných trhoch
  • 10.1.2018 - Pizza stretnutie v reštaurácii „U DEDA„ o 18:00 hod. BA Ružinov, SK
  • 7.2.2018 - Pizza stretnutie v reštaurácii „U DEDA„ o 18:00 hod. BA Ružinov, SK

Newsletter

    FUNHOUSE Rock Division ALLIANZ Power monsterenergy Rádio Express Veterán.sk gt40